PERANAN TEKNOLOGI INFORMASI DALAM MENINGKATKAN KUALITAS PENDIDIKAN
DOI:
https://doi.org/10.23887/jptk-undiksha.v6i2.169Abstract
Penerapan Teknologi Informasi (TI) saat ini telah menyebarhampir di semua bidang tidak terkecuali di sekolah ataupun perguruan tinggi. Sekolah sebagai institusi yang bertugas mengelola proses belajar mengajar, baik berupa pembelajaran langsung ataupun tidak lagsung. Kebutuhan akan TI sangat berhubungan dengan peran dari seorang guru untuk menguasi Teknologi Informasi sebagai mediator proses belajar mengajar.
Pada artikel ini akan dijelaskan peranan TI untuk meningkatkan
kualitas pendidikan, baik dengan menggunakan media pembelajaran yang berbasis multimedia komputer ataupun dengan menggunakan media website atau yang sering dikenal dengan istilah cyber school. Pada artikel ini juga akan dijelaskan bagaimana kita memlih media pembelajaran yang
tepat untuk proses pembelajaran.
Downloads
Issue
Section
JPTK
License
Authors who publish with the JPTK agree to the following terms:- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License (CC BY-SA 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work. (See The Effect of Open Access)