Technological Adaptation Trends for Sociology Teachers in Online Learning during Covid-19 Pandemic
Main Article Content
Abstract
Article Details
References
Alani, T. R. R., Obielodan, O. O., Onojah, A. O., Omotayo, A. S., Onojah, A. A., & Alasan, N. J. (2022). Relationship between Sciences and Education Lecturers’ Perceived Use of Mobile Technologies for Instruction. Media Komunikasi FPIPS, 21(1), 39-48. https://doi.org/10.23887/mkfis.v21i1.41141
Asmuni, A. (2020). Problematika Pembelajaran Daring di Masa Pandemi Covid-19 dan Solusi Pemecahannya. Jurnal Paedagogy, 7(4), 281. https://doi.org/10.33394/jp.v7i4.2941
Baalwi, M. A. (2020). Kendala guru dalam proses pembelajaran online selama masa pandemi ditinjau dari kemampuan information technology (IT) guru. Lintang Songo: Jurnal Pendidikan, 3(2), 38–45.
Bhaskara, P. E. W., Sriartha, I P., & Suastika, I. N. (2022). Pengaruh Model Pembelajaran Blended Learning berbantuan Platform Edmodo terhadap Motivasi dan Hasil Belajar IPS Siswa SMP Taman Sastra Jimbaran. Media Komunikasi FPIPS, 21(2), 154-165. https://doi.org/10.23887/mkfis.v21i2.49415
Fitria. (2013). 済無No Title No Title. Journal of Chemical Information and Modeling, 53(9), 1689–1699.
Halwa, S. (2021). MADDANA : Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat Pendampingan Guru Dengan Model Pembelajaran Jarak Jauh Dalam Penerapan E-Learning Berbasis Aplikasi di Kecamatan Bantargebang. 1(1), 20–28.
Hikmatiar, H., Sulisworo, D., & Wahyuni, M. E. (2020). Pemanfaatan Learning Manegement System Berbasis Google Classroom Dalam Pembelajaran. Jurnal Pendidikan Fisika, 8(1), 78–86. https://doi.org/10.26618/jpf.v8i1.3019
Irwanto & Irwansyah. (2020). Pendekatan Social Construction of Technology untuk Teknologi Pendidikan di Indonesia. Media Komunikasi FPIPS, 19(1), 28-41. https://doi.org/10.23887/mkfis.v19i1.24184
Moerdijat, L. (2020). Penerapan the Fifth Discipline Pada Pendidikan Di Indonesia Saat Pandemi Covid-19. Sukma: Jurnal Pendidikan, 4(2), 89–120.
Purwanto, A. (2018). Bab II Kajian Pustaka Gastropoda. Jurnal Pendidikan, 84(5), 487–492.
Pustikayasa, I. M. (2019). Grup WhatsApp Sebagai Media Pembelajaran. Widya Genitri : Jurnal Ilmiah Pendidikan, Agama dan Kebudayaan Hindu, 10(2), 53–62. https://doi.org/10.36417/widyagenitri.v10i2.281
Putri, N. M. D. A., & Suastika, I. N. (2022). Problematika Pembelajaran Daring: Studi Kasus di SMAN 6 Denpasar. Media Komunikasi FPIPS, 21(2), 203-210. https://doi.org/10.23887/mkfis.v21i2.47348
Raco, J. (2018). Metode penelitian kualitatif: jenis, karakteristik dan keunggulannya. https://doi.org/10.31219/osf.io/mfzuj
Sumarno. (2020). Adaptasi Sekolah Dalam Mengimplementasikan Pembelajaran Jarak Jauh Pada Masa Pandemi Covid-19 (Studi Kasus Smp Muhammadiyah Karanggeneng Kabupaten Lamongan). Jurnal Tarbiyah & Ilmu Keguruan (JTIK) Borneo, I(2), 149–162.
Renaldy, Budiana, D., & Aritonang, A. I. (2020). Representasi Feminisme dalam film Captain Marvel. Jurnal E-Komunikasi, 8(1).
Renny, P. B. (2012). Representasi Feminisme Pada Film Minggu Pagi Di Victoria Park (Analisis Semiotika Komunikasi Tentang Representasi Feminisme dalam Film Minggu Pagi Di Victoria Park). In Universitas Muhammadiyah Surakarta.
Scott, J. W. (1988). Deconstructing equality-versus-difference: Or, the uses of poststructuralist theory for feminism. Locating the Role of Labor Politics within Feminism in the Late Twentieth Century: Women, the Law, and the Workplace, 1(Spring), 341–358. https://doi.org/10.2307/3177997
Sugiyono. (2012). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D. Alfabeta.
Tama, M. R. W. (2020). Feminisme Dalam Film Merry Riana Mimpi Sejuta Dolar (Analisis Semiotika Roland Brathes) (Vol. 2017, Nomor 1). IAIN Ponorogo.
Widiantari, A. A. K. A., Wesnawa, I G. A., & Mudana, I. W. (2021). Pengaruh Pembelajaran Daring Dengan Perpaduan Asinkronous Dan Sinkronous Terhadap Minat Dan Prestasi Belajar Ekonomi. Media Komunikasi FPIPS, 20(2), 151-160. https://doi.org/10.23887/mkfis.v20i2.37799