MUSTIKA AJAH-AJAHAN PAWATEKAN SESURATAN DRAMA RING KEMBANG RAMPE KASUSASTRAAN BALI ANYAR WEWIDANGAN 2

Authors

  • LUH TIRTA .
  • Ida Bagus Putra Manik Aryana, S.S., M. .
  • Drs. Ida Bagus Sutresna,M.Si. .

DOI:

https://doi.org/10.23887/jpbb.v2i1.4952

Abstract

Penelitian ini bertujuan mendeskripsikan (1) struktur naskah drama buku kembang rampe kasusastraan Bali anyar wewidangan 2. (2) nilai pendidikan karakter yang ada di buku kembang rampe kasusastraan Bali anyar wewidangan 2. Subjek penelitian ini adalah naskah drama buku kembang rampe kesusastraan Bali anyar wewidangan 2. Objek penelitian ini adalah struktur dan nilai pendidikan karakter naskah drama di buku kembang rampe kasusastraan Bali anyar wewidangan 2. Penelitian ini menggunakan deskritif kualitatif. Metode pengumpulan data yang digunakan penelitian ini adalah metode dokumentasi. Metode analisis data yang di gunakan adalah (1) identifikasi data, (2) reduksi data, (3) klasifikasi data, (4) deskripsi data, (5) interprestasi, (6) penyimpulan. Hasil penelitian ini adalah (1) struktur naskah drama buku kembang rampe kasusastraan Bali anyar wewidangan 2 ada lima terdiri atas: tema, judul, tokoh dan karakternya, peristiwa, setting, alur dan piteket. (2) nilai pendidikan karakter naskah drama buku kembang rampe kasusastraan Bali anyar wewidangan 2 ada 17 di antaranya : jujur, toleransi, disiplin, religious, kerja keras, kreatif, demokratis, rasa ingin tahu, semangat kebangsaan, cinta tanah air, menghargai prestasi, bersahabat, gemar membaca, peduli lingkungan, peduli sosial, tanggung jawab. karena saya jurusan bahasa Bali maka dari itu saya lampirkan abstrak berbahasa Bali KUUB Tetilik puniki matetujon nlatarang indik (1) wangun ring sesuratan drama sane wenten ring buku kembang rampe kasusastraan Bali anyar wewidangan 2 (2) mustika ajah-ajahan pawatekan sane wenten ring sesuratan drama buku kembang rampe kasusastraan Bali anyar wewidangan 2. Jejering tetilik puniki inggih punika sesuratan sesuratan drama buku kembang rampe kasusastraan Bali anyar wewidangan 2.Panandang tetilikanyane inggih punika wangun lan mustika ajh-ajahan pawatekan ring sesuratan drama ring buku kembang rampe kasusastraan Bali anyar wewidangan 2. Tetilik puniki nganggen palihan tetilik deskriptif kualitatif. Ring tetilik puniki nganggen siki kramaning mupulang data inggih punika 1) kramaning dokumentasi. Data tureksa sane kaanggen minakadi: (1) identifikasi data, (2) reduksi data, (3) klasifikasi data, (4) deskripsi data, (5) interpretasi, (6) penyimpulan. Pikolih ring tetilik puniki inggih punika (1) Wangun sesuratan drama ring buku kembang rampe kasusastraan Bali anyar wewidangan 2 wenten lelima, minakadi: unteng; murda; pragina miwah pangabah-abahnyane; wicara, lelintihan, miwah rerawatan; lan piteket. (2) Mustika ajah-ajahan pawatekan ring sesuratan drama bukukembang rampe kasusastraan Bali anyar wewidangan wenten pitulas minakadi: arjwa (jujur), ngajinin pabinan (toleransi), pageh ring padewekan (disiplin), srada bhakti (religious), jemet (kerja keras), limbak ring papineh (kreatif), demokratis, jujut (rasa ingin tahu), bela Negara (semangat kebangsaan), tresna ring Negara (cinta tanah air), ngajinin kabisan sawitra (menghargai prestasi), asih kumasih ring sawitra (bersahabat), santi rasa (cinta damai), seneng ngwacen (gemar membaca), urati ngwerdiang palemahan (peduli lingkungan), asih ring krama (peduli sosial), sutindih ring swadharma (bertanggung jawab). Kruna jejaton : wangun, mustika ajah-ajahan pawatekan, drama.
Kata Kunci : struktur, nilai pendidikan karakter, drama.

ABSTRACT This study aimed to describe (1) the structure of drama in the book Kembang Rampe Kasusastraan Bali Anyar Wewidangan 2, (2) the value of character education in the book Kembang Rampe Kasusastraan Bali Anyar Wewidangan 2. The object in this study are structure and the value of character education of drama. The data obtained were analyzed using deskriptive qualitative method. Documentation method was used in collecting the data. Analysis data method was use were (1) identification data, (2) reduction data, (3) classification data, (4) description data, (5) inter achievement, (6) inference. The value of character education were (1) structure drama in Kembang Rampe Kasusastraan Bali Anyar Wewidangan 2 were theme, title, characters and characterization, event, setting, plot and mandate, (2) the value of character education drama in the book Kembang Rampe Kasusastraan Bali Anyar Wewidangan 2 were 17 consisted of the value of self-aware character education, there were be honest, tolerance, discipline, religious, hard work, democracy, fell want to know, nationality spirits, love homeland, appreciate achievement, friendly, love reading, the environment care, social care, responsible.
keyword : structure, value character education, drama.

Published

26-05-2015

Issue

Section

Articles