Pengaruh Harga dan kualitas pelayanan terhadap perilaku konsumen pada toko rumah kosmetik di Kecamatan Busungbiu
DOI:
https://doi.org/10.23887/jjpe.v16i3.80182Keywords:
consumer behavior, price, service qualityAbstract
The aim of this research is to determine (1) the influence of price on consumer behavior, (2) the influence of service quality on consumer behavior, and (3) the influence of price and service quality on consumer behavior. The type of research used is causal quantitative research. The sampling technique used was non-probability sampling; the sample for this research was consumers of cosmetic home stores with a sample size of 60. The data collection method used a questionnaire and was analyzed using multiple linear regression. The research results show that (1) there is a negative and significant influence of price on consumer behavior, partially, with a significance value of 0.000 < 0.05. (2) There is a positive and significant influence of service quality on consumer behavior, partially, with a significance value of 0.003 < 0.05. (3) There is a positive and significant influence between price and service quality on consumer behavior simultaneously, with a significance value of 0.000 < 0.05.
References
Anggito, A., & Johan, A. (2018). Metodologi penelitian kualitatif. Jakarta: Kencana Prenada Media Group.
Assauri, Sofjan. (2014). Manajemen Pemasaran. Jakarta: PT RajaGrafindo Persada.
Ebert, Handoko, T. H. (2016). Manajemen Pemasaran dan Jasa (Edisi 2). Yogyakarta: BPFE.
Carl Mcdaniel, R. G. (2001). Riset Pemasaran Kontemporer. Jakarta:Alemba Empat.
Edwin Ghozali, I. (2013). Aplikasi analisis multivariate dengan program SPSS. Semarang: Badan Penerbit Universitas Diponegoro.
Haryanti, W. P. (2023). Kualitas Pelayanan Perusahaan Umum Daerah Air Minum Tirto Negoro Kabupaten Sragen. Jurnal Ilmu Adminitrasi Publik , 94
Indriyo Gitosudarmo.(2014). Manajemen Pemasaran: Analisis, Perencanaan, Implementasi,dan Pengendalian (Edisi 5). Yogyakarta: BPFE.
Khairani, L., dkk. (2019). Analisis Pengaruh Kualitas Pelayanan dan Persepsi Nilai Terhadap Kepuasan dan Loyalitas Konsumen Pada PT. XYZ. Jurnal Manajemen dan Bisnis, 21(2), 184-194.
Khairani, N. e. (2019). Pengaruh Harga dan Kualitas Pelayanan Terhadap Loyalitas Konsumen (Studi Pada Pengguna Jasa Salon Muslimah di Kota Medan). Jurnal Manajemen dan Bisnis, 21(2), 211- 220.
Kotler philip, K. L. (2009). Manajemen Pemasaran (13 jilid 2). Jakarta: Erlangga.
Kotler, P., & Armstrong, G. (2012). Principles of marketing (14th ed.). Upper Saddle River,NJ: Pearson Education.
Kotler, P., & Armstrong, G. (2018). Principles of Marketing (16th ed.). Pearson Education.
Levitt,. Kotler, P., & Keller, KL .(2016). Manajemen pemasaran (Edisi ke- 15). New York: Pearson.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2018). Principles of marketing (16th ed.). Pearson
Lovelock, C. H. (2002). Services Marketing: People, Technology, Strategy (5th ed.).
Manap, Abdul. 2016. Revolusi Managemen Pemasaran. Edisi Pertama. yogyakarta: Mitra Wacana Media.
McDaniel, C. J. (2001). Marketing research (6th ed.). New York: John Wiley & Sons
Nugroho, J. (2019). Perilaku Konsumen: Teori dan Aplikasinya. Yogyakarta: CAPS.
Patriani, B. (2019). Pengaruh Harga Dan Promosi Terhadap Perilaku Konsumen Pada Cv. Amanda Brownies Cabang Alauddin Di Kota Makassar . Universitas Muhammadiyah Makassar. Pearson
Peter, JP, & Olson, JC. (2013). Perilaku konsumen dan strategi pemasaran (edisi ke- 9). New York: McGraw- Hill.
Sampara, L. (2021). Manajemen Jasa Pemasaran. Jakarta: PT. Rajagrafindo Persada
Sari, Ni Luh Putu Dea Alvionita. (2021). Pengaruh Harga dan Kualitas PelayananTerhadap Kepuasan Pelanggan di Toko Grosir Tirta Yasa Kecamatan Banjar. Skripsi, Universitas Pendidikan Ganesha.
Semarang :Yayasan Prima Agus Teknik.
Simon & Schuster. Ma'ruf, H. (2005). Manajemen Pemasaran Ritel. Yogyakarta: BPFE.
Solomon, M. R. (2009). Consumer Behavior: Buying, Having, and Being ( 9th ed.).
Suci Lestari, Y. P. (2023). Pengaruh Harga Terhadap Perilaku Konsumen Belanja (Studi Eksperimen Pada
Tsabita Hijab Syar’i Sukabumi). Jurnal Ekonomi dan Kewirausahaan West Science . Vol. 1, No. 01, Januari, pp. 46-67
Sugiyono, (2019). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung:Alfabeta. Sugiyono. (2013). Metode penelitian kuantitatif, kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta. Sugiyono. (2019). Metode penelitian kuantitatif, kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Swastha, B., & Handoko, T. H. (2006). Manajemen pemasaran: Analisis perilaku konsumen.
Tafonao, Widasman. Jan 2023. " pengaruh harga dan kualitas pelayanan terhadap perilaku konsumen pada ud. Fatemaluo di desa hilisaloo J." Jurnal Ilmiah Mahasiswa Nias . Vol. 6, Nomor 1.
Tjiptono, F. (2008). Strategi pemasaran (edisi keempat). Yogyakarta: Andi Publisher.
Tjiptono, F. (2017). Strategi Pemasaran (Edisi Kelima). Yogyakarta: Penerbit Andi.
Tjiptono, F. (2017). Manajemen Pemasaran Jasa. Jakarta: PT. Indeks Kelompok Gramedia.
Tjiptono, F. (2021). Manajemen Jasa: Pendekatan Strategis. Yogyakarta: Penerbit Andi
Zaenal Mukarom & Muhibudin. (2015). Manajemen Pemasaran Jasa. Yogyakarta: BPFE.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Jurnal Pendidikan Ekonomi Undiksha
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.