Analisis Penentuan Harga Jual Untuk Barang Preloved (Studi Kasus Pada Bisnis Barang Preloved @Bekasberkualitaz)
DOI:
https://doi.org/10.23887/jimat.v11i3.26397Keywords:
Sellinggprice, Preloved, Cost Plus Pricing, Mark Up PricingAbstract
Determination of the sellinggpriceeis something that needs to be considered considering the selling price will affect the sustainability of the business. It is undeniable thattthe selling price can increaseltheeamount received. This study uses qualitative methods, with observations,iinterviews, and observations.tTheaanalysis techniqueeissdoneebyyskipping dataareduction, then presenting data and drawing conclusions. The results of this study indicate that research on consumptive, demand and supply, market and e-commerce which attracts business debates that have been carried out before, in addition to determining the selling price carried out by @bekasberkualitaz with the price mark up method to obtain the method using the cost plus price method.
References
Ainur Rofiq. 2007. Pengaruh Dimensi Kepercayaan (Trust) TerhadapPartisipasi Pelanggan E-Commerce (Studi Pada Pelanggan EcommerceDi Indonesia). Tesis. Program Pasca Sarjana Fakultas Ekonomi Universitas Brawijaya. Malang.
Bungin, Burhan.2007.Penelitian Kualitatif: Komunikasi, Ekonomi, Kebijakan Publik dan Ilmu Sosial lainnya.Jakarta:Putra Grafika
Daniel, Moehar. 2002. Pengantar Ekonomi Pertanian. Jakarta: PT. Buni Aksara
Harahap, Sofyan Syafri. 2010. Analisis Kritis atas Laporan Keuangan. Cet 11. Jakarta : PT Raja Grafindo Persada
Irmawati, D. 2011, Pemanfaatan E-commerce dalam Dunia Bisnis Jurnal Ilmiah Orasi Bisnis, VI, 95-112.
Phillip Kotler dan Kevin Lane Keller, Manajemen Pemasaran, Edisi 13 Jilid 2, Erlangga, Jakarta, 2009, hlm. 67.
Lestari, S. 2006. Hubungan Antara Harga Diri dan Konformitas dengan perilaku konsumtif terhadap Produk Fashion pada Remaja Putri. Skripsi (Tidak diterbitkan). Surakarta. :Fakultas Psikologi UMS.
Moleong, Lexy. (2002). Metodologi Penelitian Kualitatif. Bandung: PT. remaja Rosdakarya.
Mulyadi, 2001. Sistem Akuntansi Edisi Tiga. Jakarta : Salembang Empat.
Mulyadi, 2007. Akuntansi Biaya, Edisi ke 3. Yogyakarta: STIE YKPN
Newstrom. John W., Davis, Keith (2007). Perilaku dalam organisasi. Edisi ke tujuh. Alih
Oxford Advanced Learner’s Dictionary.(2005). Oxford: oxford University Press.
Prima, Sofia dan Bayu Septian. 2013. Akuntansi Biaya. Edisi 2. Penerbit: Inmedia
Setiaji, B. 1995. Konsumerisme. Akademika. No. 1. Tahun XIII. Surakarta Muhammadiyah University Press. Halaman 15-25.
Sugiono, 2005, Metode Penelitian Administrasi, Alpabeta, Bandung