Analisis Penentuan Harga Jual Untuk Barang Preloved (Studi Kasus Pada Bisnis Barang Preloved @Bekasberkualitaz)

Authors

  • Diah Chandra Dewi
  • Anantawikrama Tungga Atmadja

DOI:

https://doi.org/10.23887/jimat.v11i3.26397

Keywords:

Sellinggprice, Preloved, Cost Plus Pricing, Mark Up Pricing

Abstract

Determination of the sellinggpriceeis something that needs to be considered considering the selling price will affect the sustainability of the business. It is undeniable thattthe selling price can increaseltheeamount received. This study uses qualitative methods, with observations,iinterviews, and observations.tTheaanalysis techniqueeissdoneebyyskipping dataareduction, then presenting data and drawing conclusions. The results of this study indicate that research on consumptive, demand and supply, market and e-commerce which attracts business debates that have been carried out before, in addition to determining the selling price carried out by @bekasberkualitaz with the price mark up method to obtain the method using the cost plus price method.

 

References

Ainur Rofiq. 2007. Pengaruh Dimensi Kepercayaan (Trust) TerhadapPartisipasi Pelanggan E-Commerce (Studi Pada Pelanggan EcommerceDi Indonesia). Tesis. Program Pasca Sarjana Fakultas Ekonomi Universitas Brawijaya. Malang.

Bungin, Burhan.2007.Penelitian Kualitatif: Komunikasi, Ekonomi, Kebijakan Publik dan Ilmu Sosial lainnya.Jakarta:Putra Grafika

Daniel, Moehar. 2002. Pengantar Ekonomi Pertanian. Jakarta: PT. Buni Aksara

Harahap, Sofyan Syafri. 2010. Analisis Kritis atas Laporan Keuangan. Cet 11. Jakarta : PT Raja Grafindo Persada

Irmawati, D. 2011, Pemanfaatan E-commerce dalam Dunia Bisnis Jurnal Ilmiah Orasi Bisnis, VI, 95-112.

Phillip Kotler dan Kevin Lane Keller, Manajemen Pemasaran, Edisi 13 Jilid 2, Erlangga, Jakarta, 2009, hlm. 67.

Lestari, S. 2006. Hubungan Antara Harga Diri dan Konformitas dengan perilaku konsumtif terhadap Produk Fashion pada Remaja Putri. Skripsi (Tidak diterbitkan). Surakarta. :Fakultas Psikologi UMS.

Moleong, Lexy. (2002). Metodologi Penelitian Kualitatif. Bandung: PT. remaja Rosdakarya.

Mulyadi, 2001. Sistem Akuntansi Edisi Tiga. Jakarta : Salembang Empat.

Mulyadi, 2007. Akuntansi Biaya, Edisi ke 3. Yogyakarta: STIE YKPN

Newstrom. John W., Davis, Keith (2007). Perilaku dalam organisasi. Edisi ke tujuh. Alih

Oxford Advanced Learner’s Dictionary.(2005). Oxford: oxford University Press.

Prima, Sofia dan Bayu Septian. 2013. Akuntansi Biaya. Edisi 2. Penerbit: Inmedia

Setiaji, B. 1995. Konsumerisme. Akademika. No. 1. Tahun XIII. Surakarta Muhammadiyah University Press. Halaman 15-25.

Sugiono, 2005, Metode Penelitian Administrasi, Alpabeta, Bandung

Downloads

Published

2020-12-31

Issue

Section

Articles