Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Penyelesaian Tugas Akhir Mahasiswa Program Studi Akuntansi Universitas Kristen Satya Wacana

Authors

  • Henni Beatrix Modouw Universitas Kristen Satya Wacana, salatiga, Indonesia
  • Paskah Ika Nugroho Universitas Kristen Satya Wacana, salatiga, Indonesia

DOI:

https://doi.org/10.23887/jap.v12i1.33283

Abstract

The purpose of this study was to investigate the Impact of the motivation of on-time graduation, availability of learning resources, the quality of research consultation, and peer environment to the completion of students’ research. This study was an ex-post facto research with the quantitative approach. The respondents of this study are sixty students of the Accounting Program in the Faculty of Economy of Universitas Kristen Satya Wacana who were taking the research course in the second semester of 2020/2021 period. To collect the data, questionnaires were spread in the form of google form and to analyze the data, this study used multiple regression. The result of the study showed that the motivation of on-time graduation, availability of learning resources, the quality of research consultation, and peer environment did not give positive impacts towards the completion of students’ research.

References

Abdullah, R. (2012). Pembelajaran Berbasis Pemanfaatan Sumber Belajar. Jurnal Ilmiah Didaktika, 12(2), 216–231. https://doi.org/10.22373/jid.v12i2.449

Aini, P. N., & Taman, A. (2012). Pengaruh Kemandirian Belajar Dan Lingkungan Belajar Siswa Terhadap Prestasi Belajar Akuntansi Siswa Kelas Xi Ips Sma Negeri 1 Sewon Bantul Tahun Ajaran 2010/2011. Jurnal Pendidikan Akuntansi Indonesia, 10(1), 48–65. https://doi.org/10.21831/jpai.v10i1.921

Amir. H. (2016). Korelasi Pengaruh Faktor Efikasi Diri dan Manajemen Diri Terhadap Motivasi Berprestasi Padamahasiswa Pendidikan Kimia Unversitas Bengkulu. Manajer Pendidikan, 10(4), 336–342.

Anggaeni, P., & Sujatmiko, B. (2013). Sistem Informasi Tugas Akhir Berbasis Web (Studi Kasus D3 Manajemen Informatika Te Ft Unesa). Jurnal Manajemen Informatika, 2(2), 37–45.

Anggraini Susi Irmalia. (2001). MOTIVASI BELAJAR DAN FAKTOR-FAKTOR YANG BERPENGARUH: SEBUAH KAJIAN PADA INTERAKSI PEMBELAJARAN MAHASISWA Irmalia Susi Anggraini *. Jurnal Mahasiswa, 1, 100–109.

Anwar, A., Universitas, A., & Surabaya, S. G. (2016). MEMACU PENINGKATAN KUALITAS PRIBADI UNTUK MENINGKATKAN KUALITAS INSTITUSI (Telaah Manajemen Sumber Daya Manusia di MI Al Illahiyah Rejoagung Ngoro Jombang). MODELING: Jurnal Program Studi PGMI, 3(2).

Dewi, Istiana Findi Setiawanta, Y. (2014). PENGARUH PERSEPSI DAN MOTIVASI MAHASISWA JURUSAN AKUNTANSI YANG SEDANG MENGAMBIL SKRIPSI TERHADAP PEMINATAN KARIR DALAM BIDANG PERPAJAKAN (Studi Empiris Pada Mahasiwa Akuntansi Universitas Dian Nuswantoro).

Fitriani, A., & Otok, B. widjanarko. (2013). Pengembangan Indikator Dan Penentuan Rumah Tangga Miskin Dipropinsi Jawa Timur Menggunakan Spatial Structural Equation Modeling. Sains Dan Seni Pomits, 2(1), 84.

Hartato, U., & Aisyah, M. N. (2016). Faktor - Faktor Yang Mempengaruhi

Downloads

Published

2021-06-30

How to Cite

Modouw, H. B., & Nugroho, P. I. (2021). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Penyelesaian Tugas Akhir Mahasiswa Program Studi Akuntansi Universitas Kristen Satya Wacana. Jurnal Akuntansi Profesi, 12(1), 59–66. https://doi.org/10.23887/jap.v12i1.33283

Issue

Section

Articles