About the Journal


Journal title Journal of Educational Action Research
Initials JEAR
Abbreviation Journal. E Action Research
Frequency Four issues per year 
DOI prefix 10.23887/jear
Print ISSN 2580-4790
Online ISSN 2549-3272
Editor-in-chief Ni Ketut Desia Tristiantari
Publisher Universitas Pendidikan Ganesha
Organizer LPPM - Undiksha

Journal of Educational Action Research (JEAR) is concerned with exploring the dialogue between research and practice in educational settings. This journal publishes accounts of a range of action research and related studies, in education and across the professions, with the aim of making their outcomes widely available and exemplifying the variety of possible styles of reporting. It aims to establish and maintain a review of the literature of action research. It also provides a forum for dialogue on the methodological and epistemological issues, enabling different approaches to be subjected to critical reflection and analysis.

e-ISSN: 2549-3272 (Online) and p-ISSN : 2580-4790 (Printed)

Current Issue

Vol. 7 No. 3 (2023): August 2023
Published: 2023-09-20

Artikel

  • Penggunaan Media Puzzle untuk Meningkatkan Hasil Belajar Peserta Didik pada Tema Kegemaranku

    Ida Ayu Kade Patni Kartini
    303-309
    DOI: https://doi.org/10.23887/jear.v7i3.67292
  • Peningkatan Kemampuan Berpikir Spasial: Implementasi Model Problem Based Learning melalui Pendekatan Self Efficacy Berbantuan WebGIS Inarisk

    Randy Tirto Buana, Alfyananda Kurnia Putra
    310-319
    DOI: https://doi.org/10.23887/jear.v7i3.63881
  • Efforts to Improve Learning Motivation and Learning Outcomes Throw in the Game Softball through Traditional Games

    Ahmad Badawi, Achmad Rudy Kurniawan, Heny Setyawati
    320-326
    DOI: https://doi.org/10.23887/jear.v7i3.62542
  • Dampak Penerapan Model Problem Based Learning dalam Meningkatkan Kemampuan Berpikir Tingkat Tinggi Siswa

    Dedek Dwi Suci Ramadhani, Desi Sukenti
    327-335
    DOI: https://doi.org/10.23887/jear.v7i3.66698
  • Penerapan Model Pembelajaran Jigsaw untuk Meningkatkan Kemampuan Berpikir Kritis Siswa Kelas II Sekolah Dasar

    Desi Yuliana B R Kafiar, Salman Alparis Sormin, Since Lince Betaubun
    336-343
    DOI: https://doi.org/10.23887/jear.v7i3.67011
  • Peningkatan Hasil Belajar IPS dengan Menggunakan Strategi Pembelajaran Team Quiz pada Kelas V Sekolah Dasar

    Faaizatun Naadhiroh, Nurrohmatul Amaliyah
    344-350
    DOI: https://doi.org/10.23887/jear.v7i3.65239
  • Pembelajaran Kimia Organik dengan Kombinasi Project Based Learning dengan Pendekatan Jelajah Alam Sekitar

    Hendrik Pratama, Yulia Dewi Puspitasari, Purwo Adi Nugroho
    351-357
    DOI: https://doi.org/10.23887/jear.v7i3.67336
  • Model Pembelajaran Kooperatif Group Investigation dengan Penilaian Peta Konsep untuk Meningkatkan Keterampilan Berpikir Dasar dan Kritis Siswa

    I Made Diana Yusa
    358-367
    DOI: https://doi.org/10.23887/jear.v7i3.64698
  • Model Pembelajaran Realistics Mathematics Education untuk Meningkatkan Hasil Belajar Materi Keliling Persegi Panjang pada Siswa Kelas IV Sekolah Dasar

    Laras Indah Sari, Frady, Lely Sabono
    368-375
    DOI: https://doi.org/10.23887/jear.v7i3.67010
  • Kesulitan Membaca Kata Anak Disleksia Usia 7-12 Tahun di Sekolah Dasar

    Luh Budiani, Ida Bagus Putrayasa
    376-381
    DOI: https://doi.org/10.23887/jear.v7i3.66560
  • Media Pembelajaran Interaktif Pop Up Book Berbasis Model ARIAS di Kelas V Sekolah Dasar

    Mardhatilla, Risda Amini
    382-387
    DOI: https://doi.org/10.23887/jear.v7i3.67265
  • How Leadership Failures Fuel Covetousness and Corruption in Nigeria's Educational System?

    Moses Adeleke Adeoye, Rasheedat Modupe Oladimeji, Olaolu Paul Akinnubi
    388-395
    DOI: https://doi.org/10.23887/jear.v7i3.67444
  • Meningkatkan Kemampuan Berpikir Tingkat Tinggi dalam Materi Bangun Kubus Melalui Model Problem Based Learning pada Siswa Kelas V Sekolah Dasar

    Muhammad Lathief Dwi Putra, Yustia Suntari, Neneng Diar, Indah Ratnawati, Adella
    396-402
    DOI: https://doi.org/10.23887/jear.v7i3.65953
  • Peningkatan Hasil Belajar Bahasa Inggris Siswa Kelas II Sekolah Dasar Melalui Pendekatan Joyfull Learning Berbasis Picture Cards Digital

    Muhammad Rahman Kamil, Safrul
    403-408
    DOI: https://doi.org/10.23887/jear.v7i3.62055
  • Media Games Interaktif Wordwall untuk Meningkatkan Keaktifan Belajar Peserta Didik Kelas IV Sekolah Dasar pada Muatan IPAS

    Nabila Putriani, Rudy Gunawan
    409-415
    DOI: https://doi.org/10.23887/jear.v7i3.66527
  • Upaya Meningkatkan Hasil Belajar IPA Materi Siklus Air Menggunakan Media Gambar pada Siswa Kelas V Sekolah Dasar

    Nurul Nisa, Andreas Au Hurit, Anne Ansyalina Bari
    416-422
    DOI: https://doi.org/10.23887/jear.v7i3.66971
  • Manajemen Kepemimpinan Kepala Sekolah Perempuan dalam Meningkatkan Mutu Tenaga Pendidik

    Rina Nur Rahayu, Heri Yusuf Muslihin, H. Risbon Sianturi, Nunung Nurlaela
    423-428
    DOI: https://doi.org/10.23887/jear.v7i3.67089
  • PBL-Based Electronic Teaching Materials Using Flip PDF Corporate in Elementary Schools

    Shalsabillah Putri Andava, Reinita
    429-437
    DOI: https://doi.org/10.23887/jear.v7i3.67328
  • Dapatkah Hasil Belajar dan Sikap Tanggung Jawab Siswa Meningkat Menggunakan Media Video dalam Pembelajaran Matematika Daring?

    Etik Mardiyah, Sumbaji Putranto, Suparni
    438-445
    DOI: https://doi.org/10.23887/jear.v7i3.43792
  • Pengaruh Media Video Pembelajaran Terhadap Literasi Digital, Minat Baca dan Hasil Belajar Siswa Sekolah Dasar

    Syafira Raka Putri, Farid Ahmadi
    446-455
    DOI: https://doi.org/10.23887/jear.v7i3.66997
View All Issues

                         Journal of Education Action Reseaarch is Indexed By:

   

Creative Commons License

 Journal of Education Action Reseaarch is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.