Tentang Jurnal Ini

Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Sains Indonesia (JPPSI) is an open access journal published by the Bachelor of Science Education Study Program, Faculty of Mathematics and Natural Sciences, Universitas Pendidikan Ganesha since 2018. First registered through electronic ISSN with e-ISSN number: 2623-0852 and has been accredited SINTA Peringkat 5. This journal publishes two issues per year in April and October.
 
This scientific journal disseminates research articles or systematic literature articles with a focus on education and learning fields such as science learning curriculum, science instruction, science learning assessment, technology-based science learning, and other fields related to improving the quality of science education and learning.
 
The topics covered in the articles can be categorized in physics education, chemistry education, biology education and integrated science education. The Indonesian Journal of Science Education and Learning (JPPSI), besides focusing on science education and learning, also accepts manuscripts on the integration of science education with other disciplines. Especially on the topic of STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics).
 
Do you have a manuscript that is ready to be submitted to JPPSI? Make sure you have registered on our website page by REGISTER. Those of you who have registered before, can LOGIN to start the manuscript submission process.
 
The writing style in the manuscript (Indonesian or English) must follow the writing template that we have provided (download manuscript template), follow the focus and scope, and various criteria that have been determined at JPPSI.

Informasi

Kebijakan Biaya Publikasi Artikel di JPPSI untuk Terbitan April 2024 dan Seterusnya

2024-01-02

PENGUMUMAN

Dalam rangka mempertahankan serta meningkatkan kualitas pengelolaaan jurnal ilmiah, mulai terbitan periode April 2024, JPPSI memberlakukan kebijakan baru terkait biaya penerbitan artikel. Setiap artikel yang telah selesai proses review dan revision serta siap untuk diterbitkan, maka author akan dikenakan biaya sebesar Rp. 300.000 per artikel untuk proses penerbitan. Kebijakan ini juga berlaku bagi author yang telah melakukan submit artikel ke jurnal JPPSI sebelum pengumuman ini diterbitkan. Demikian informasi ini diumumkan untuk menjadi perhatian. Terima kasih

Baca lebih lanjut tentang Kebijakan Biaya Publikasi Artikel di JPPSI untuk Terbitan April 2024 dan Seterusnya

Terbitan Terkini

Vol 7 No 2 (2024): JPPSI, Oktober 2024
Diterbitkan: 2024-10-30

Articles

  • Pemetaan Literasi Lingkungan Siswa SMA dalam Pembelajaran Biologi Ditinjau dari Perbedaan Gender

    DOI: https://doi.org/10.23887/jppsi.v7i2.78912
    Tasya Novian Indah Sari, Eka Riana Widiyanti
    87-98
  • Kajian Etnosains dalam Proses Pembuatan Batu Bata Tradisional di Desa Tukadmungga sebagai Penunjang Pembelajaran IPA SMP

    DOI: https://doi.org/10.23887/jppsi.v7i2.86085
    I Putu Krisna Divayana Setiawan, I Nyoman Suardana, Luh Mitha Priyanka
    99-109
  • Analisis Kemampuan Literasi Numerasi Peserta Didik Kelas VIII SMP Negeri Se-Kota Makassar dalam Menyelesaikan Soal Asesmen Kompetensi Minimum

    DOI: https://doi.org/10.23887/jppsi.v7i2.77879
    Muh Tawil, Arie Arma Arsyad, Muhammad Akram
    110-118
  • Evaluasi Kemampuan Guru dalam Menggunakan Media Pembelajaran IPA Berbantuan Canva

    DOI: https://doi.org/10.23887/jppsi.v7i2.85565
    Ni Wayan Sri Darmayanti, Angga Krisna Pratama
    119-128
  • Pengaruh Model Problem Based Learning (PBL) terhadap Keterampilan Berpikir Kritis Peserta Didik Kelas SMP Negeri 24 Makassar

    DOI: https://doi.org/10.23887/jppsi.v7i2.84920
    Ahmad Kamil Azis, Sitti Rahma Yunus, Sitti Saenab
    129-140
  • Analisis Karakteristik E-Modul Interaktif Berbasis Web Menggunakan Aplikasi Canva dan Implementasinya dalam Pembelajaran IPA SMP

    DOI: https://doi.org/10.23887/jppsi.v7i2.84975
    Bartolomeus Kristi Brahmantia Putra, Ni Made Pujani
  • Analisis Pengelolaan Laboratorium IPA di SMP Negeri 8 Singaraja

    DOI: https://doi.org/10.23887/jppsi.v7i2.86086
    I Gusti Ayu Putu Wicitradari, Anak Agung Istri Agung Rai Sudiatmika, Luh Mitha Priyanka
    152-163
  • Pengaruh Metode Flipped Classroom Berbantuan Lembar Kerja Mahasiswa dalam Meningkatkan Hasil Belajar Mahasiswa Pada Mata Kuliah Kimia Dasar

    DOI: https://doi.org/10.23887/jppsi.v7i2.85800
    Ni Putu Merry Yunithasari
    164-173
Lihat semua terbitan

 Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Sains Indonesia is Indexed By:

   

Creative Commons License

Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Sains Indonesia is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.