Talking Stick Learning Model Assisted with Audio Visual Media toward Science Knowledge Competence
DOI:
https://doi.org/10.23887/jisd.v4i4.25515Keywords:
talking stick, audio visual, science knowledgeReferences
A, C. (2017). Penerapan Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Talking Stick Berbantuan Media Gambar Untuk Meningkatkan Hasil Belajar. Wacana Akademika, 1(2). http://www.risearchgate.net/publication/325289701
Adnyana. (2017). Pengaruh Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Talking Stick Terhadap Kompetensi Pengetahuan IPA. Mimbar PGSD Undiksha, 5(3).
Amanda, S. (2017). Pengaruh Model Pembelajaran Inquiri Terbimbing Berbantuan Media Audio Visual Terhadap Kompetensi Pengetahuan IPA Siswa Kelas IV. Mimbar PGSD Undiksha, 5(2).
Anggara, C. (2018). Penagruh Model Pembelajaran Tipe TPS Berbantuan Peta Konsep Terhadap Kompetensi Pengetahuan IPA. International Journal of Elementary Education, 2(2). https://ejournal.undiksha.ac.id/index.php/IJEE/article/view/14407
Anggraeni, W. (2020). Pengaruh Model Pembelajaran Talking Stick Berbantun Media Question Card Terhadap Kompetensi Pengetahuan IPA. Jurnal Penelitian Dan Pengembangan Pendidikan, 4(1). https:/ejournal.undiksha.ac.id/index.php/IJEE/article/11608
Anisa, S. (2017). Model Pembelajaran Talking Stick Dalam Meningkatkan Keterampilan Mengkomunikasikan Pembelajaran Sejarah Bagi Peserta Didik. Pendidikan Sejarah FKIP Universitas Lambung Mangkurat Banjarmasin, 2(7). https://files.osf.io/v1/resources/2f7jk/providers/osfstorage
Apriyanti, D. (2017). Pengaruh Model Kooperatif Talking Stick Berbantuan Qustion Card Terhadap Kompetensi Pengetahuan IPS Siswa Kelas IV. Mimbar PGSD Undiksha, 5(2). http://ejournal.undiksha.ac.id/index.php/JJPGSD/article/view/10790
Apriyanti, Dewi. (2017). Pengaruh Model Pembelajaran Talking Stick Berbantuan Media Qustion Card Terhadap Kompetensi Pengetahuan IPS Siswa Kelas IV. Mimbar PGSD Undiksha, 5(2). https://ejournal.undiksha.ac.id/index.php/JJPGSD/article/view/10790
Arikunto, S. (2015). Dasar-Dasar Evaluasi Pendidikan. PT Bumi Aksara.
Arsani, W. (2018). Pengaruh Model Pembelajaran Course Review Horay Terhadap Hasil Belajar IPA Siswa. International Journal of Elementary Education, 2(3). https://ejournal.undiksha.ac.id/index.php/IJEE/article/view/15957
Astiti, M. (2017). Pengaruh Model Pembelajaran Children Learning In Science Berbasis Budaya Penyelidikan Terhadap Kompetensi Pengetahuan IPA. Jurnal Of Education Technology, 1(2). http://ejournal.undiksha.ac.id/index.php/JET/article/view/11744
Astuti. (2017). Pengaruh Model Pembelajaran Talking Stick Berbasis Concept Song Terhadap Kompetensi Pengetahuan IPA. Mimbar PGSD Undiksha, 5(2).
Barus, R. (n.d.). Penerapan Metode Outdoor Study Dalam Pembelajaran Ipa Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Kelas IV SD Negeri 053963 Raja Tengah Tahun Ajaran 2018/2019. Digital Repository Universitas Qualiy.
Candra, A. (2017). Pengaruh Model Discovery Learning Terhadap Kompetensi Pengetahuan IPA Siswa Kelas IV. Mimbar PGSD Undiksha, 5(2). http://ejournal.undiksha.ac.id/indek.php/JJPGSD/article/view/10655
Devitasari. (2019). Keaktifan Model Savi Terhadap Minat dan Hasil Belajar IPA SDN Lawatan 01 Kabupaten Tegal. Indonesian Jurnal of Conservatian, 8(1).
Dewi, E. (2018). Metode Pembelajaran Modern Dan Konvensional Pada Sekolah Menengah Atas. Jurnal Ilmu Pendidikan, Keguruan Dan Pembelajaran, 2(1).
Dewi, J. (2018). Pengaruh Model Pembelajaran Problem Based Learning Berbantuan Media Audio Visual Animasi Terhadap Hasil Belajar IPA. Mimbar PGSD Undiksha, 2(2). https://doi.org/http://dx.doi.org/10.23887/JJPGSD.v5i2.10657
Dewi, S. (2018). Pengaruh Model Pembelajaran Learning Cycle5e Berbantuan Media Lingkungan Terhadap Kompetensi Pengetahuan IPA. Jurnal Penelitian Dan Pengemabangan Pendidikan, 2(2).
Irma, K. (2017). Penerapan Model Pembelajaran Talking Stick Disertai Metode Demonstrasi Berbantuan Media Kokami Mata Pelajaran IPA Di Smp. Jurnal Pembelajaran Fisika, 5(2). https://media.meliti.com/media/publications/115920-ID-penerapan-model-pembelajaran-talking-sti
Janayanti, F. (2017). Pengaruh Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Talking Stick Dan Motivasi Berprestasi Terhadap Hasil Belajar IPS. Mimbar PGSD Undiksha, 5(2). http://ejournal.undiksha.ac.id/index.php/JJPGSD
Karunia, F. (2017). Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis Macromedia Flash 8 Pelajaran IPA Materi Energi Listrik Kelas IV Di SD. Institutional Reposytory. http://eprints.umm.ac.id/35617/
Kusuma, J. (2018). Penerapan Model PJBL Berbantuan Media Audio Visual Untuk Meningkatkan Hasil Belajar IPA. Jurnal Ilmiah Pendidikan Profesi Guru, 1(1). https://doi.org/http://dx.doi.org/10.23887/jippg.v1i1.14263
Lidia, W. (2018). Pengaruh Model Talking Stick Terhadap Hasil Belajar IPS. JT2IPS, 3. http://dx.doi.org/10.17977/um022v3i22018p081
Megita, R. (2019). Pengaruh Model Pembelajaran Talking Stick Berbantuan Lagu Tradisional Terhadap Kompetensi Pengetahuan IPA. Mimbar Ilmu, 24(3). http://ejournal.undiksha.ac.id/index.php/MI/article/view/21676
Meileni, N. (2017). Pengaruh Model Pembelajaran Talking Stick Berbantuan Teka-Teki Silang Terhadap Minat Dan Hasil Belajar IPA Siswa Kelas IV SD. Mimbar PGSD Undiksha, 5(2). http://ejournal.undiksha.ac.id/index.php/JJPGSD
Muhamad, A. (2017). Pengaruh Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Talking Stick Terhadap Hasil Belajar IPA. Mimbar PGSD Undiksha, 5(2). http://ejournal.undiksha.ac.id/index.php/JJPGSD
Murtiningsih. (2017). Penerapan Model Pembelajaran Talking Stick Pada Mata Pelajaran IPS DI Sekolah Dasar. Prosiding Seminar Nasional KSDP Prodi S1 PGSD, 1(12). http://pgsd.fip.um.ac.id/wp-content/upploads/2017/01/12
Prayudi, E. (2017). Pengaruh Penggunaan Media Audiovisual Dengan Pendekatan Metakognitif Berbasih Masalah Terhadap Hasil Belajar Fisika Siswa Kelas XI IPA. Jurnal Pendidikan Fisika Dan Teknologi, 3(1). http://jurnalkip.unram.ac.id/index.php/JPFT/article/view/324
Putri, G. (2018). Pengaruh Media Pop-Up Card Terhadap Hasil Belajar Siswa Pada Materi Penggolongan Hewan Berdasarkan Jenis Makanannya. Jurnal Ilmiah Pendidikan Guru Sekolah Dasar, 5(1).
Rositayani. (2018). Pengaruh Model Pembelajaran Children’s Learning In Science Berbantuan Media Audio Visual Terhadap Kompetensi Pengetahuan IPA. Jurnal Ilmiah Sekolag Dasar, 2(3). https://doi.org/http://dx.doi.org/10.23887/jisd.v2i3.16150
Saharuhin, A. (2018). Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Kelas IV-B Melalui Pemanfaatan Media Audio Visual (Film-Projector) SD Negeri Kompleks IKIP 1 Makasar. Jurnal IlmuPendidikan, Keguruan Dan Pembelajaran, 2(2). https://doi.org/https://doi.org/10.26858/pembelajar.v2i2.7098
Septina, H. (2018). Peningkatan Kecakapan Berkomunikasi dan Hasil Belajar PKn Siswa Kelas VI dengan Talking Stick Berbantuan Salindia. Jurnal Pendidikan Dan Kebudayaan, 8(3). https://ejournal.uksw.edu/scholaria/article/view/1791
Setyosari, P. (2015). Metode Penelitian Pendidikan dan Pengembangan. Prenadamedia Group.
Sugiyono. (2018). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R & D. Alfabeta.
Suryani, N. (2017). Pengaruh Model Pembelajaran Learning Cycle Berbantuan Media Audio Visual Terhadap Kompetensi Pengetahuan IPA Siswa Kelas IV. Mimbar PGSD Undiksha, 5(2). http://ejournal.undiksha.ac.id/index.php/JJPGSD
Tarigan, S. (2017). Improving Student Learning Outcomes In Subject IPS Using Mode Numbered Head Together On Grade IV In Elementary School. International Conference On Global Education V " Global Education, Common Wealth, and Cultural Diversity, 10(11).
Trisnawati, A. (2017). Pengaruh Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Talking Stick Berbantuan Media Audio Terhadap Hasil Belajar IPS. Mimbar PGSD Undiksha, 5(2). http://ejournal.undiksha.ac.id/index.php.JJPGSD
Wedanti, A. (2017). Pengaruh Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Talking Stick Terhadap Kompetensi Pengetahuan IPA. Mimbar PGSD Undiksha, 5(2). http://ejournal.undiksha.ac.id/index.php/JJPGSD
Wijayanti. S. (2017). Pengaruh Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Talking Stick Berbantuan Media Audio Visual Terhadap Hasil Belajar IPS. Mimbar PGSD Undiksha, 5(2).
Yanti, M. (2017). Pengaruh Model Pembelajaran Creative Problem Solving Berbasis Educative Games Terhadap Kemampuan Berpikir Kritis dan Hasil Belajar Ipa Kelas IV. Jurnal Ilmiah Pendidikan Dan Pembelajaran, 1(2).
Yusuf, M. (2015). Asessmen dan Evaluasi Pendidikan. Prenadamedia Group.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with the Journal Ilmiah Sekolah Dasar agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License (CC BY-SA 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work. (See The Effect of Open Access)