Tentang Jurnal Ini


Journal title Indonesian Journal of Instruction
Initials IJI
Abbreviation Indonesian j. of inst.
Frequency Three issues per year 
  (January, May, September)
DOI prefix 10.23887/iji
ISSN (Online) 2745-8628
Editor-in-chief  I Gede Wahyu Suwela Antara
Publisher Universitas Pendidikan Ganesha
Organizer FIP - Undiksha

Indonesian Journal of Instruction is a scientific journal published by Universitas Pendidikan Ganesha and organized by Institute for Research and Community Service. Indonesian Journal of Instruction is specifically publishing high quality studies in the areas of instruction, learning, teaching, curriculum development, learning environments, teacher education, educational technology, educational developments. Indonesian Journal of Instruction is regularly published three times a year (January, May, and September).

 

Terbitan Terkini

Vol 5 No 3 (2024): September 2024
Diterbitkan: 2025-01-26

Articles

  • Dampak Penerapan Pembelajaran Berbasis Kasus terhadap Hasil Belajar Calon Guru Sekolah Dasar dalam Pengembangan Pembelajaran Pendidikan Kewarganegaraan

    Ni Wayan Eka Widiastini, Gusti Ngurah Sastra Agustika
    286-294
    DOI: https://doi.org/10.23887/iji.v5i2.84407
  • Pendekatan Saintifik Berbantuan Media Pop-Up Book terhadap Kompetensi Keterampilan Menulis Deskripsi Bahasa Indonesia Kelas V

    Putu Heta Maja Pratiwi, I Wayan Sujana, Ida Bagus Gede Surya Abadi
    295-303
    DOI: https://doi.org/10.23887/iji.v5i3.79558
  • Metode Studi Kasus Berbasis Animasi Pembelajaran terhadap Kompetensi Pengetahuan Matematika Muatan Segi Empat Kelas IV Sekolah Dasar

    Kadek Dwi Prawira Utama, I Kadek Suartama, Gede Wira Bayu
    304-314
    DOI: https://doi.org/10.23887/iji.v5i3.85738
  • Inclusive Education: Survey on Teachers' Perception of Its Implementation

    Ni Nyoman Padmadewi, I Made Sukma Adisetiawan Sukadana, Luh Putu Artini, I Ketut Trika Adi Ana, Kadek Yogi Parta Lesmana, Ketut Susiani
    315-330
    DOI: https://doi.org/10.23887/iji.v5i3.81932
  • Model Pembelajaran PBL Berbantuan Media Audio Visual terhadap Peningkatan Kompetensi Pengetahuan IPAS Siswa Sekolah Dasar

    Dhefi Laksmita Maharany, Ni Wayan Suniasih
    331-342
    DOI: https://doi.org/10.23887/iji.v5i3.79701
  • Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Role Playing Berbantuan Media E-Komik terhadap Keterampilan Berbicara Bahasa Indonesia Siswa Kelas IV SD

    Lisna Yuniandari, Maria Goreti Rini Kristiantari
    343-353
    DOI: https://doi.org/10.23887/iji.v5i3.80281
  • E-LKPD Interaktif pada Materi Bangun Datar Kelas IV Sekolah Dasar Berbasis Etnomatematika Jajanan Pasar

    Putu Risma Pradnyandari, I Gusti Agung Ayu Wulandari
    353-364
    DOI: https://doi.org/10.23887/iji.v5i3.79535
  • Media Pembelajaran Math Game Land Berbasis Website untuk Meningkatkan Kemampuan Berhitung Siswa Kelas II Sekolah Dasar

    Luh Putri Risma Wati, I Made Suarjana, Dewa Ayu Puteri Handayani
    366-378
    DOI: https://doi.org/10.23887/iji.v5i3.81670
  • Meningkatkan Kompetensi Pengetahuan Matematika Siswa Sekolah Dasar dengan Model Student Teams Achievement Division Berbantuan Multimedia Interaktif

    Ni Made Tia Kamalini, I Wayan Wiarta
    379-389
    DOI: https://doi.org/10.23887/iji.v5i3.79559
  • Pengaruh Penggunaan Socrative dalam Penilaian Diagnostik terhadap Efektivitas Pengajaran: Perspektif Guru

    Ni Luh Putu Ary Jhuniati, Ni Wayan Sri Puryanti, Ni Putu Yunita Susandi Putri
    390-402
    DOI: https://doi.org/10.23887/iji.v5i3.85958
  • Media Komik Berbasis Pendekatan Karakter untuk Mengurangi Kasus Perundungan di Sekolah Dasar

    Ni Ketut Desia Tristiantari, Komang Sujendra Diputra
    403-412
    DOI: https://doi.org/10.23887/iji.v5i3.80235
  • Digital Modul Berpendekatan Project Based Learning Muatan IPAS Materi Indonesia Kaya Budaya Siswa Kelas IV Sekolah Dasar

    Dezan Pratama Ginting, I Nyoman Jampel, Alexander Hamonangan Simamora
    413-425
    DOI: https://doi.org/10.23887/iji.v5i3.85035
  • Model Problem Based Learning Berbantuan Audio Visual Meningkatkan Keterampilan Berpikir Kritis dan Hasil Belajar IPA Siswa Kelas IV SD

    Desak Gede Hari Gopi Chandan, I Ketut Gading, I Gusti Ayu Tri Agustiana
    426-439
    DOI: https://doi.org/10.23887/iji.v5i3.81572
  • The Impact of Indoor and Outdoor Experiential Learning on Academic Achievement in Primary School

    Erica Wahyu Christian, Naf’an Tarihoran, Amalia Sapriati
    440-451
    DOI: https://doi.org/10.23887/iji.v5i3.85532
  • Implementasi Projek Penguatan Profil Pelajar Pancasila di Sekolah Menengah Kejuruan

    Shovi Wiranata Febriani, Lutfiah Ayundasari, Joko Sayono, Indah Wahyu Puji Utami
    452-460
    DOI: https://doi.org/10.23887/iji.v5i3.82766
Lihat semua terbitan
Indonesian Journal of Instruction indexed by:

     

Creative Commons License

Indonesian Journal of Instruction is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.